آموزش پارک دوبل

یکی از مشکلات اکثر هنرجویان و حتی رانندگان در چگونگی انجام پارک دوبل است.

آموزش پارک دوبل

یکی از مشکلات اکثر هنرجویان و حتی رانندگان در چگونگی انجام پارک دوبل است.

یک‌‌شنبه، ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵:۲۳

یکی از مشکلات اکثر هنرجویان و حتی رانندگان در چگونگی انجام پارک دوبل است. می‌توان گفت پارک دوبل یکی از قسمت‌های مهم در رانندگی است که اکثر افسران پلیس در هنگام امتحان رانندگی به این مورد توجه ویژه‌ای دارند و معمولا بسیاری از افراد به دلیل اشتباه در پارک دوبل در این آزمون مردود شده و مجبور می‌شوند تا در هفته‌های بعد دوباره در آزمون شرکت کنند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا یکبار برای همیشه پارک دوبل را به صورت اصولی و حرفه‌ای یاد بگیرید و در هنگام آزمون رانندگی نیز دچار خطا نشوید.

اگر شما بخواهد خودرو خود را بین دو خودرو پارک شده، نگه دارید باید از پارک دوبل استفاده کنید. برای انجام پارک دوبل، باید از ۳۰ متر قبل‌تر چراغ راهنمای سمت راست خود را روشن کرده و با استفاده از آینه‌های بغل و آینه وسط موقعیت محیط را بررسی کرده و در راستای ماشین جلویی بایستید. اینجا باید فاصله شما و ماشین بغل به اندازه حدودا ۳۰ سانتی متر باشد. بعد از این که در کنار خودرو ایستادید، دنده را در حالت عقب قرار دهید و فرمان را به سمت راست بچرخانید.

در این حالت انتهای خودرو به سمت راست هدایت خواهد شد. زمانی که دنده عقب می‌آیید، به محض این که از گوشه نزدیک در عقب خودرو خود، انتهای خودرو پارک شده را دیدید، فرمان را کاملا بچرخانید. همین فرمان را تا جایی بروید که پلاک خودرو پارک شده را از شیشه جلو خودرو خود ببینید.

در این حالت فرمان را به سمت چپ بچرخانید و دنده عقب بروید تا بین دو خودرو پارک شده قرار بگیرید. بعد از این که بین دو خودرو قرار گرفتید می‌تواندی فاصله خود را با ماشین جلویی و عقبی نیز تنظیم کنید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...